Veel gestelde vragen en informatie  m.b.t. de afspraken i.v.m. het nieuwe coronavirus

Voor bestaande cliënten

Volg jij op dit moment therapie bij ons en zit jij met vragen over de invloed van het coronavirus op jouw behandeling? Besef dat onze zorg doorgaat. Het is onze prioriteit dat jij juist nu de zorg krijgt die jij nodig hebt. Het is belangrijk dat jij ook nu hulp blijft krijgen ook om een terugval te voorkomen of ervoor te zorgen dat jouw klachten niet verergeren.

In principe kan een geplande afspraak gewoon doorgaan, echter alleen nog maar via videobellen of telefonisch. Wij houden ons aan de voorschriften van overheid, beroepsvereniging VBAG en van het RIVM.

Fysieke afspraken kunnen voorlopig helaas niet meer doorgaan.  Wij nemen hierin onze maatschappelijke verantwoordelijkheid in het belang van jouw en onze eigen gezondheid. In veel gevallen is een telefonisch consult mogelijk of een facetime consult. Ook is online mail-therapie mogelijk. Dit alles wordt met jou besproken in de dagen voorafgaande aan de afspraak. De therapeut neemt zelf contact op om de mogelijkheden te bespreken.

In principe gaat jouw behandeling dus gewoon door op een manier die aansluit bij jouw situatie.

Onze therapeuten proberen de behandeling op dezelfde manier voort te zetten zoals in het behandelplan voorgesteld.  Echter wanneer jouw behandeling niet face-to-face plaatsvindt kan dit invloed hebben : Niet iedere behandelvorm is namelijk geschikt voor online/telefonische therapie, denk bijvoorbeeld aan EMDR.  In overleg met jou wordt er dan bekeken de behandeling anders in te richten. Het betekent dus niet dat een behandeling niet door kan gaan. Behandelingen kunnen in een later stadium weer verder opgepakt worden zoals op voorhand afgesproken.

Deze bizarre tijden vergen van ons allemaal aanpassing, we roeien met de riemen die we hebben.

Angst en stress door het coronavirus ?

Ervaar je door de huidige situatie extra spanning, stress en onzekerheid? Ook hierin kunnen we je begeleiden. Bespreek dit met je behandelaar en we zullen ervoor zorgen dat het consult gericht is op deze angst/stressklachten.

Voor nieuwe cliënten

Onze zorg gaat ten tijde van het coronavirus gewoon door. We begrijpen het als jij je afvraagt of de huidige situatie rond het coronavirus invloed zou kunnen hebben op een behandeling.

Kan ik me nog altijd gewoon aanmelden bij Psychocare Venlo ?

Je kunt bij ons dus gewoon terecht voor hulp en we zijn  op de normale manier bereikbaar. Dat betekent via het contactformulier van onze website, via mail info@psychocarevenlo.nl of telefonisch. (bij voicemail graag inspreken dan bellen we z.s.m. terug).

Zijn je (psychische) klachten mild, blijf dan toch niet te lang daarmee rondlopen en neem contact op met ons voor persoonlijk advies of het maken van een afspraak. Helaas hebben we te maken met een wachttijd, het is daarom aan te raden je tijdig aan te melden.

Vinden behandelingen op de normale manier plaats ?

Behandelingen op locatie zijn tijdelijk niet mogelijk, we volgen de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Gezondheid staat voorop.

Op dit moment voeren we de meeste intakegesprekken telefonisch.

Persoonlijk advies

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Of wil je persoonlijk advies van één van onze therapeuten? Neem dan contact op met ons, we  helpen jou graag verder.

 

Lees ook onze blog : in de ban van het virus of algemene info rond de huidige corona crisis